måndag 13 augusti 2012

v.21 (20+0)

Så har vi gått upp på tjuotalet även när man räknar fulla veckor. Enligt 1177:s graviditetskalender samlar fostret nu mest på sig fett, kan höra och reagerar på ljus och ljud. Varje kväll när jag sjunger för storasyster så tänker jag att nu sjunger jag för den lilla också, och hoppas att hen hör.

26 cm och 400 gram ska den lilla vara, och mamman har gått upp mellan fyra och sju kilo. Stämmer bra, fem kilo kunde jag väga mig till häromdagen. Känns bra att inte ha gått upp så himla mycket, med storasyster låg jag på den översta av de där intervallerna och det slutade på 18 kilo. För min ryggs skull hoppas jag att det inte blir lika mycket denna gång.

Då här ser magen ut nu:


Och som en jämförelse en bild på magen med stora syster inuti. Dock från v.20, då jag fotade jämna veckor då, och nu fotar jag ojämna. Kanske borde ha tänkt på det när jag började fota...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fin mage! / lillasyskon

MDB sa...

Tack så mycket!

Jag vill jag kan... sa...

Så sanslöst roligt!! Blir så glad av dina uppdateringar :)