torsdag 26 mars 2015

PS. Till förra inlägget

Jag glömde skriva ett till plus med den nya hemläkarmottagningen - de hade en sköterska som var fullständigt fenomenal på att ta blodprov!

Jag har alltid fått höra att jag är svårstucken och ett flertal gånger på förra mottagningen fick de sticka mig fyra gånger för att sedan skicka mig till vårdcentralen i närheten med remissen i handen för att bli stucken en femte gång... Det är faktiskt det jag tyckt varit jobbigast med vårt ivfande (förutom den psykiska våndan om det ska lyckas eller inte) - det ständiga provtagandet. Helt klart jobbigare än både äggplock och alla sprutor i magen. Inför vår första ivf hade jag dessutom dåligt tsh-värde så då blev det ett flertal provtagningsvändor för att sätta rätt dos av levaxin.

Den här gången var det provtagning av amh, tsh och "ivf-proverna" (hiv, syfilis, hepatit b och c). vi behövde ta om våra prover eftersom det gått så lång tid sedan förra gången. Gränsen går vid två år sa läkaren och det är ju fem år sedan vi tog våra.


Inte nog med att den här sköterskan lyckades på första försöket, hon var dessutom så smidig så att det knappt kändes. Känns så himla skönt eftersom jag vet att det kommer bli en del stickande framöver.

Inga kommentarer: