tisdag 3 maj 2011

Skrutt

Jag är fortfarande sjuk, och tillbringar dagarna med att tycka synd om mig själv. Tiden går tyvärr väääldigt långsamt just nu. Var hos läkaren igår eftersom förkylningen verkar satt sig på bihålorna och det gör så sjukt ont, men han var restriktiv med att skriva ut antibiotika och som han sa att "kortisonsprej skulle kunna funka, men det går inte eftersom du ammar". Jag fick Rinexin och läkaren sa att han trodde att det skulle gå över av sig självt, men jag gissar på att det blir ett nytt besök imorrn för det blir bara värre. 38-39 graders feber och jag har så ont så att jag mår illa...funderar just nu hur jag ska orka hålla ihop mig till den öppna mottagningen de har imorgon bitti. Just nu kör jag min mammas tips att blåsa på pannan med en hårtork, det funkar faktiskt sådär, men andra huskurer mottages tacksamt.

Tänkte att jag kunde ta tag i några sitt-sysslor när jag ändå var hemma och passade på att ringa runt till några förskolor för att boka besök och ställa sig i kö. Trodde ändå jag var ute i ganska god tid eftersom skrutten bara är 2,5 månad, men det som hittills verkar vara mitt favoritställe berättade pedagogen att många börjar köa hos dem redan när de är gravida. Suck...

Ingen bra dag alltså. Tur att skrutten är lättroad ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har följt din blogg sedan ni började med IVF men har inte kommenterat någon gång. lite komiskt att det då handlar om näskurer..

Ett bra tips är att göra koksaltlösning (1 krm salt i 1 dl vatten och koka upp) och sedan dra det genom näsan och spotta ut genom munnen. Då får man ut en massa skit och bakterier. Jag vet att det inte låter så fräscht, men det funkar. Det är jättebra att göra i förebyggande syfte också.

Anonym sa...

Jag läser oxå dagligen!!! tack för din fina blogg.
Konstigt man brukar inte kunna ställa sitt barn i kö utan att pyret är fött. D va konstiga regler. Krya på dig!!!

kram j

Loba sa...

Köp dig en näskanna - det är mitt tips :)

Livets underverk sa...

Åh, din stackare! Koksaltlösning och näskanna funkade ganska bra sist jag hade bihåleinflammation.
Kram på dig!