söndag 15 maj 2011

Ett årsjubileum och ett avslut

Idag är det ett år sen som vi besökte ivf-klinken och fick tillbaka vad som skulle visa sig vara vårt guldägg. Det blev bara ett embryo vid behandlingen trots åtta plockade ägg, men det var det embryo som blev till vår lilla guldklimp! Det är lika fantastiskt varje gång jag tänker på att ivf faktiskt fungerade för oss och att vi faktiskt är föräldrar nu. Jag är så tacksam för att vi fick möjligheten, och vill inte tänka tanken att hade vi bara fötts någon annanstans eller i en annan tid så skulle vi fortfarande vara barnlösa.

Och vilken dag skulle passa bättre att skriva sitt sista inlägg på än denna. Jag har nämligen bestämt mig – jag slutar blogga här nu. Jag orkar inte jonglera två bloggar längre och känna att jag inte hinner med någon av dem. Jag känner att jag måste välja, och eftersom den andra bloggen är bredare och öppnare så känns det bättre att bjuda med er dit än att göra tvärtom.

Eftersom jag är anonym här, men inte på den andra bloggen, så vill jag inte länka direkt dit. Den som vill fortsätta läsa kommer därför att behöva maila till mig (minadrommarsbarn @ gmail . com) för att få adressen. ALLA är välkomna, även ni som inte har en egen blogg eller som aldrig kommenterat - men då vore det trevligt om ni skrev någon rad om er själva i mailet, bara så att jag får lära känna er lite också.

Jag vill poängtera att det inte handlar om att vi inte är öppna med att vi gjort ivf och för er som läser här skulle jag gärna länka direkt, MEN jag vill inte att de som läser min vanliga blogg ska få tillgång till de utelämnande inläggen jag skrivit i min anonymitet här. Särskilt när det gäller de gnälliga inlägg jag skrivit om mitt jobb, och en del jag skrivit om diskussioner med vänner skulle kännas känsligt om de lästes av fel personer. Det är så stor risk att man läser in något annat och feltolkar saker jag skrivit i affekt. För att minska den risken kommer jag nog tyvärr också att radera en del av dessa inlägg. Hade önskat att det gick att lösenordskydda endast dessa så att de kunde finnas kvar, men tyvärr verkar inte blogspot ha den funktionen.

Det känns lite vemodigt måste jag säga, men jag känner som sagt att tiden inte riktigt räcker till för två bloggar. Just nu har jag knappt tid att läsa alla andra bloggares inlägg, än mindre kommentera på dessa och det känns inte heller så kul. Dessutom känner jag att eftersom vår skrutt tar upp mest av min tid och tankar just nu, så blir har inläggen här och på min andra blogg blivit mer och mer lika varandra, och då känns det bara dumt att skriva liknande saker på två ställen.

Hoppas såklart att så många som möjligt vill följa med till min andra blogg, det är ju fortfarande mitt liv det handlar om, om än med lite annat fokus.

11 kommentarer:

Jenny sa...

Kommer sakna din blogg...*snyft*

Men ni börjar ju bli ganska många som försvinner tyvärr...

Maja Gräddnos sa...

Tips angående lösenordsskydd:
Du kan exportera hela bloggen över till wordpress. Så gjorde jag en gång i tiden. Då kan man lösenordsskydda de inlägg man vill.

För övrigt vill jag ha adressen till andra bloggen, kanske du kan maila den till mig?

Linda sa...

Ja tyvärr räcker inte tiden till åt allt, det är sällan jag får lite tid för datorn för att kunna LÄSA bloggar. Jag förstår dig!!

Kram!

Livets underverk sa...

Jag förstår ditt val, funderar själv i liknande banor. Jag vill förstås väldigt gärna följa med till din andra blogg.
Kram!

Timea sa...

Vad synd att du slutar blogga här, men jag förstår dig.
Jag läser gärna din andra blogg, jag kommer att mejla till dig.
kramar

Jeane Quidote sa...

Kommer också att sakna dina inlägg här! Har inte varit den flitigaste att skriva men jag läser allt. Förstår dig dock, det finns viktigare saker att göra än att blogga om det som en gång var en längtan men som inte längre är det. Jag tänker så klart skicka mail till dig, kan ju inte släppa dig helt ;)
Stor kram!

Yevonde sa...

klart jag vill läsa den andra bloggen om jag får :) skickar ett mail! Kram!

Barnarlivet sa...

Tråkigt, men jag förstår dig helt och hållet. Jag tänker göra samma sak när Drutten har kommit. Det känns som att man startade en IVF-blogg, när man har fått barn är det ju ingen IVF-blogg längre. Jag kommer maila för att få läsa din andra blogg.

TeachMom sa...

Det är nog en naturlig väg att gå, jag går i samma banor. Jag mailar dig om bloggen. Kram!

Hanan sa...

Har mailat dig! Hoppas jag får "följa med" till din andra blogg!! Kram

Anonym sa...

Tack för att vi fått följa med hela vägen fram till det lyckliga slutet på bloggen. Jag tror redan jag har adressen till den nya, väl? Kram på dig vännen.