onsdag 4 maj 2011

Tacksamhet

Huskurer* i alla ära, men nu är jag rätt nöjd över att ha fått antibiotika utskrivet. Jag tar inte gärna läkemedel i onödan, men just nu skulle jag kunna ta nästan vad som helst bara det här eländet försvann. Dagens förhoppning är bara att det här är någon extremt snabbverkade sort som kan få mig att må bättre redan imorrn.

När jag är sjuk såhär så väcker det alltid tankar om hur tacksam jag är över att få vara frisk resten av tiden. Även om de här två sjukveckorna känns som tid som tagits från mig och som jag kunde varit en rolig mamma åt skrutten, så kommer jag ju att bli frisk snart. Jag tänker på en vän som inte kan jobba heltid pga ryggproblem, och på cancersjuka Linda vars blogg jag följt och som bara fick lite mer än ett år tillsammans med sitt minsta barn. Det är verkligen skrutt att vara sjuk, och mina tankar går verkligen till dem som är mer sjuka än friska.

* Jag är ändå tacksam för era tips om huskurer, men kommer snarare att använda dessa i förebyggande syfte för att inte hamna i den här skiten igen.

2 kommentarer:

Yevonde sa...

fint att du mår bättre. Jag kikade in hos Linda, det är så otroligt sorgligt. Kram!

MDB sa...

Ja, det är fruktansvärt att förlora en familjemedlem hur som helst och extra hemskt när barnen är så små.

Började nästan gråta när läkaren sa att det var klart att jag skulle få antibiotika så att jag skulle kunna njuta av att vara mamma istället för att må dåligt och sitta på vårdcentralen.

Kram!