måndag 11 maj 2015

Besked imorgon

Läkarbesök imorgon. Nu får vi se om en veckas extra sprutande (med tillblandad och rumstempererad menopur) gett någon effekt.

Jag är dock skeptisk och ställer in mig på att morgondagen innebär att vi får besked om att läget fortfarande är noll och att det innebär att vi avbryter försöket.

I bästa fall kan jag tänka mig att kroppen lyckats producera någon enstaka äggblåsa, men det vet jag inte är tillräckligt för att köra på till äggplock. Jag vet att läkaren vid vår första ivf sa att de ville ha i alla fall fem äggblåsor för att kunna säkerställa att det fanns chanser att få något tillbaka.

Jag har funderat en del på det läkaren nämnde om dhea, om det skulle kunna ge någon effekt om jag fick det över sommaren och vi sedan gjorde ett nytt försök i höst. Frågan är dock om vi orkar. Att gå från att tro att vi faktiskt har helt ok chanser till att bli nedslagen i skoskaften har tagit på krafterna. Jag vet inte om jag vågar hoppas, jag vet inte om jag orkar med en hormonbehandling till med så ovisst resultat. Livet med våra två små är ganska fint som det är, oavsett hur extra fint det vore med en till.

Inga kommentarer: