tisdag 5 maj 2015

Fortsättning följer...

Idag ringde kliniken. De vill att jag fortsätter med samma dos Menopur en vecka till och sedan kör vi en ny kontroll.

Den ena halvan av mig säger att de bara gör detta för att vara helt säkra på att det är kört, för att vi som kunder ska känna att de gjort allt för oss innan de ger oss domen. Den andra halvan börjar såklart få lite hopp... Tänk om... Jag griper efter halmstrån, som att jag igår när jag blandade till en ny flaska Menopur märkte att paketet stod mot kylelementet i kylskåpet, där väggen liksom är frusen och när jag tog ut de förfyllda sprutorna var de alldeles immiga. Tänk om den blivit lite fryst och det är därför den varit verkningslös? Ja, ni hör ju, halmstrån... Ska hämta ut ny medicin imorrn och funderar lite på att blanda till allt och ställa i garderoben istället för att slippa oroa mig. (Och slippa oroa mig över att någon ska komma hem och se hela vårt kylskåp fullt av medicin, eller att barnen ska få tag på nåt.) Hur har ni andra gjort? Förvarat i kylen eller blandat till och haft någon annanstans?

Hoppas på ett mirakel eller nåt den här veckan! Samtidigt som jag blir lite trött på mig själv. Jag skulle ju glädjas över det jag har nu och släppa det här med ett tredje barn...

2 kommentarer:

Timea sa...

Det kan absolut vara att Menopuren inte hade rätt effekt pga att den blev för kallt. Vid vårt nuvarande försök glömde jag ställa Ovitrellen i kylskåpet, den stått ute i flera dagar. Jag frågade läkaren om det var fortfarande okej att använda den men han sa nej och berättade om ett fall där kvinnan hade sin Ovitrelle för nära frysfacket i kylskåpet och den frös. Trots detta använde hon den och vid äggplock visade det sig att inget av hennes ägg lossnade eftersom Ovitrellen var ineffektiv. Så det verkar så att de här medicinerna är mycket känsliga för hur man behandlar dem. Så hoppet är uppe på full fart för dig! 😊 Om du känner dig lugnare så blanda in all Menopur, blandat får de stå i rumstemperatur så länge du håller på med sprutorna. Kram och fortsatt lycka till!

MDB sa...

Tack för svaret!

Jag vet inte om jag vågar tro på att det skulle vara det som varit felet och få upp något slags hopp igen. Men det har faktiskt hänt att saker som stått mot fryselementet har fryst... För att slippa oroa mig så blandade jag till menopuren nu och så får den stå i sovrummet.