söndag 23 augusti 2009

Försök till träningsmotivation

Jag tycker helt ärligt inte att det är så kul att träna, nästan oavsett vilken form av träning det är. Jag har mången gång haft intentionen att komma igång och att träna regelbundet, och börjat med gott mod för att senare av varierande anledningar (sjukdomar, sena dagar på jobbet, uppbokade kvällar) falla ur schemat och så hade det hela runnit ut i sanden... När vi bestämde oss för att vi skulle börja försöka bli gravida så tänkte jag ta det halvår som låg mellan beslut och själva försöksstarten till att komma igång med träningen. En graviditet är ju en ganska stor belastning på kroppen, och ju bättre kroppen mår, desto bättre rustad är man väl för att klara av den påfrestningen. En graviditet är väl en god motivationsbild om något när jag inte ens lyckas motivera mig själv med bilden av en sund kropp. Trots det lyckades jag ändå inte hålla igång det hela - men nu, nu ska jag.

Inga kommentarer: