söndag 17 juni 2012

Det här med illamåendet

Imorse, medan vi packade ihop för att åka från lantstället, sa jag till maken att det är fantastiskt hur bra jag har mått de senaste dagarna - illamåendet har nästan helt hållt sig borta och bara dykt upp när jag inte ätit på länge. Gissa om jag kände mig som en ny människa!?

Sen kom vi hem, och hela eftermiddagen och kvällen har jag inte gjort annat än att må illa. Jag vet inte om det var den friska luften, det faktum att man kan ställa klockan efter fikapauserna, eller om det är hormonerna som gått upp och ner, men jag hoppas kunna hitta det där igen. Imorrn ska jag försöka vädra ut ordentligt här hemma, nu tycker jag att det liksom luktar unket överallt. Lyckas jag övertala lillskruttan om att dammsugaren och svabben inte alls är läskiga fiender så ska jag försöka få fräscha golv också.

Imorrn går vi för övrigt in i v.13. 12+0 var dagen då mitt illamående försvann med skruttis, men jag vet inte om jag vågar hoppas...

Inga kommentarer: