tisdag 5 juni 2012

Två skruttdagar

Har haft två riktiga skruttdagar nu. Igår mådde jag illa ända till läggdags och idag var vi iväg en sväng på lunch hos makens pappa och efteråt var jag så trött så jag var tvungen att lägga mig och sova i två timmar. Både jag och maken är rätt trötta på mitt mående just nu, han får ju ta ett rätt stort lass när jag mår dåligt. Just nu sover jag dessutom ständigt på soffan för att jag behöver sova djupt hela natten för att orka dagen, så han får ta alla nattliga uppvaknanden av lillskruttan.

Varje dag är åtminstone en dag avklarad och närmare målet som mer gravid och mindre illamående. Räknar ner till KUB:et då vi ska få se den lilla igen, och jag redan börjat oroa mig för att det ska vara något som inte är bra. Framför allt är jag orolig då jag tyvärr slarvat med folsyran (trodde ju verkligen inte att embryot ens skulle kunna tinas upp), men samtidigt har jag hört att de inte ens rekommenderar vegetarianer att äta extra folsyra då den vegetariska kosten är så folsyrarik, så jag hoppas verkligen att det ska ha räckt.

2 kommentarer:

Santosha sa...

Kan instämma i nästan allt det du skriver - samma här, illamående, trötthet som inte är av denna världen, och sedan försöka övertyga läkare om att man behöver vara sjukskriven på deltid för att det är komplett omöjligt att koncentrera sig 8 timmar på att tänka (jag har ett jobb som är fysiskt lätt men kräver viss hjärnkapacitet - som jag inte har) eftersom de bara sjukskriver 14 dagar i taget... Vi ska göra NUPP-ultraljudet på torsdag nästa vecka, känner mest skräck... Folsyra - om du äter mycket bönor/baljväxter och gröna blad får du nog i dig det du behöver. Själv slutade jag ta folsyra när provsvaren visade att jag låg ungefär dubbelt så högt som man skulle (är vegan).
Kram

Sara sa...

Jag åt ingen folsyra alls efter v.5. Spydde ju bara upp tabletterna, men mina pojkar verkar må fint ändå.:)

Kram