måndag 18 juni 2012

V.13 (12+0) - Första magbilden

Så har vi gått in i den efterlängtade vecka 13 och därmed passerat den största missfallsrisken, hurra! Jag vågar dock inte ta ut allt för mycket i förskott utan väntar med firandet tills vi varit på ultraljud imorgon, hoppas hoppas att allt ser bra ut!

På Vårdguiden står om v.13 att "Du kan märka hur livmodern börjar växa i en jämn takt. Magen börjar rundas lite. Din midja försvinner och du kommer antagligen inte i dina vanliga kläder längre." Idag hade vi tvättid och hade inte tvättat på väldigt länge så garderoben var rätt utplockad, och gissa om det var svårt att hitta något att ta på mig. Testade att ta på mig ett par jeans som brukar sitta löst och slappt och visst kunde jag knäppa knappen, men man ska ju andas också... Kanske blir att plocka fram mammaklädeslådan snart?

Har även tagit första magbilden! Egentligen hade jag tänkt göra det redan förra veckan eftersom jag förra graviditeten endast fotade jämna veckor (dock var det lite si och så i början). Eller om jag ska säga egentligen egentligen så hade jag tänkt börja ännu tidigare men  jag blev feg och tänkte att "tänk om jag jinxar det genom att börja fota magen redan v.5...) så dum man kan vara. Magen var inte platt från början, men ett litet put har det helt klart blivit redan.

8 kommentarer:

Yevonde sa...

jaaa det där är ju ett put helt klart :) Fint!

MDB sa...

Tack!

MDB sa...

Jag måste dessutom säga att jag saknar din blogg, hoppas att allt är bra med er. Kram!

Sara sa...

Ja, det putar allt och den är himlans fin!!
Kram

Smassk sa...

Fin mage!

Lycka till imorgon!

/S

Anonym sa...

Åh vad fin!

Kram JVJK

MDB sa...

Tack för era fina kommentarer!

Anonym sa...

Åh vilken fin liten mage! Hoppas att illamåendet snart ger sig av :-)
Kram Eskimåmamman