måndag 4 april 2011

Enkät

Gjorde nyss Barnlängtans enkät, som jag tipsats om av miss S.

Det som slog mig när jag fyllde i svaren var att allt kom tillbaka kring hur dåligt jag mådde under tiden vi försökte. Att vi lyckades få plutten har flyttat den där tidsperioden längre bak i huvudet. Visst minns jag att jag mådde dåligt, men de konkreta svarsalternativen fick mig att minnas just hur illa det var och jag fick blinka bort tårarna. Jag levde verkligen på paus, med en ständig rädsla malandes i huvudet kring huruvida vi skulle lyckas eller inte. Fysiskt, psykiskt, ekonomiskt - allt tog stryk liksom karriär, vänskapsrelationer och familjeband. Mer behöver jag ju inte skriva för tyvärr vet nog alla som läser här vad precis hur det är.

Jag hoppas verkligen att Barnlängtan kan öka förståelsen för hur barnlösa mår! Hjälp dem att göra det genom att fylla i enkäten.

Inga kommentarer: