tisdag 26 april 2011

Sjukstuga

Vi har haft sjukstuga här hemma de senaste dagarna för både jag och skruttan är sjuka. Tur i oturen är väl att jag är mest sjuk, men fy vad jag känner mig tråkig. Tråkig som mamma som inte orkar underhålla barnet ordentligt och tråkig fru som bara gnäller och tycker synd om sig själv. Samtidigt som jag blir lite sur på maken som "utnyttjar tillfället" att också glida runt i morgonrock hela dagen och inte lagar middag förrän jag bett om det flera gånger. Visst begär jag inte att han ska ta tag i den storstädning vi planerat under påsken helt själv, men nu har vi världens största disk i köket, stopp i avloppet i badrummet och varken bröd eller ost hemma. Fy vad jag längtar efter att bli frisk.

1 kommentar:

Sara sa...

Ja, gör det! Vore superkul om du kunde hänga på!

Kram