onsdag 22 april 2015

Inte sprutstart än

Det blir inte sprutstart idag. Läkaren ringde tillbaka och sa att kliniken hade för många inbokade v.18 så det var bättre om jag sprayade lite till. Helt ok för mig, jag har ingen brådska nu när vi är igång och jag har ju heller inga biverkningar av sprayen. Även om jag ser fram emot att komma vidare med skräckblandad spänning så är det lite skönt att vara i startfasen och fortfarande ha hopp kvar.

Läkaren frågade just om biverkningar, om jag börjat känna av svettningar/vallningar. Jag sa nej, det har jag inte, men det har jag inte gjort tidigare behandlingar heller. Hon sa då att "det kommer nog om du sprayar lite till" och jag sa att "nej, det gör det nog inte, på ivf 2 sprayade jag ju i 25 dagar innan sprutstart och inga vallningar". Då blev hon lite ställd och sa att kanske får vi boka in en kontroll av att jag är nedreglerad.

Det känns lite vimsigt ibland faktiskt, och jag som ändå minns hyfsat hur vi gjort tidigare har känt mig lite förvirrad då och då. Men idag kom jag att tänka på att visst var det så att läkaren inte jobbat med vår klinik tidigare, utan med en annan, och då kan jag ju förstå att det är ändringar i hennes rutiner också och att det är det som gör att hon först säger en sak och sedan blir det ett annat besked (som t ex nu med nedregleringskontrollen).

Läkaren sa hur som helst att hon måste kolla det här med kliniken och återkomma (igen) med besked om det blir kontroll. Det blir till att passa telefonen imorrn igen helt enkelt...

PS. Ang biverkningar så kom jag på att jag nog har fått en ny den här gången - huvudvärk! Har haft huvudvärk varje dag ganska många dagar nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag hoppas att det löser sig med provtagningen.
Får jag fråga vad du har för TSH-värde nu inför behandlingen?
Jag har 2,3 och de sade att det var bra, men jag tycker att det känns lite högt...
Lycka till nu! Spännande!
Maria

MDB sa...

Helt ärligt så vet jag inte... Vi tog ju dessa prover samtidigt som amh-värdet och när det värdet kom upp så tog det fokus från allt annat. Jag har för mig att jag såg två värden till på hennes papper som var 1,9 och 2,9 men vet inte vad som var vad och om ens något var tsh. Det borde ju vara 1,9 i så fall tycker jag.

Inför vår första ivf hade jag högt värde, det låg inom gränsen för "normalt" men då sa de att inför en graviditet så vill de att man ligger under 2.0 men nu när jag googlade så hittade jag info om 2,5 så det kanske är nya rön.

Tack, lycka till själv!