torsdag 23 april 2015

Kontroll imorgon

Imorgon blir det kontroll för att se att jag verkligen är nedreglerad. Egentligen har de ingen provtagning på fredagar, men undersköterskan som sitter i receptionen skulle visst kunna ta en paus i jobbet och sticka mig. (Hoppas hon är lika bra som den ordinarie.)

Som vanligt ringde läkaren mig när jag var på väg till förskolan, lite småstressad och jag sa bara att "jaja, visst kommer jag in imorrn vid 8 och tar ett prov", för att efter att vi lagt på komma på att "men attans, jag har ju lovat att lämna på förskolan imorrn eftersom maken har ett viktigt möte". Hjälp! Jag ringde tillbaka direkt men telefontiden slutar 15 så det var kört.

Så nu har vi att välja på att maken ställer in sitt möte (han var INTE sugen på det), eller att jag kommer till läkarmottagningen kl 9 och hoppas på det bästa. Vanligen har de provtagningstid mellan 8 och 9, men nu skulle jag ju bli stucken av receptionisten så då kan det väl inte spela någon roll egenligen om jag är där 8 eller 9. Hur skulle ni gjort?

Uppdatering: Jag gjorde så att jag åkte dit efter förskolan och var där ca kvart i nio. Det var inga problem alls och en jättegullig sköterska tog provet. Så nu bara vänta till på måndag och besked om jag är nedreglerad.

5 kommentarer:

Timea sa...

Eftersom receptionisten kommer att ta provet tycker jag inte det spelar någon roll när du går.
Ang värmevallningar ville jag skriva till ditt förra inlägg att jag har inte alltid fått dem heller fast jag har nästan alltid sprayat i flera veckor eftersom jag är ganska svårnedreglerad. Så de behöver inte nödvändigtvis komma.
Kram

MDB sa...

Tack för att du kommenterar! Skönt att höra att det inte alls behöver vara så. Kram!

Moi sa...

Hej

Jag har inte läst här på länge för jag trodde inte att du skrev längre, mend ET visade sig ju att ni är på g igen.

Angående det där med förskolan och så.. Jag hade nog nästa gång lämnat tidigare eller efteråt, att ändra förskoleåldern tillfälligt borde ju inte vara nåt problem i jämförelse med att ställa in möten ;)

Lycka till!

Timea sa...

Hur gick det med blodprovet?

MDB sa...

Moi - Nej, jag trodde också att jag var klar med bloggen, och att jag var klar med ivf också. Men så blev det inte.

Och ja, jag funderade på att fråga på förskolan men chansade. Som tur var är det verkligen en engångsföreteeelse att maken har så tidigt möte så det blir förhoppningsvis ingen mer sån här gång.

Tonci - Det gick bra! Både med tiden, med själva provet och med resultatet! Jag var absolut nedreglerad. :-)