onsdag 15 april 2015

Spraydag 6

Finns det något som går långsammare än en ivf-behandling (och de första oroliga kräkveckorna av en graviditet)? Tycker att tiden går sååå långsamt just nu, vill bara komma vidare till nästa steg i behandlingen.

Idag har jag sprayat sex dagar och det händer inte särskilt mycket. Jag minns att jag har haft torra slemhinnor de tidigare gångerna, men kan inte dra mig till minnes några andra biverkningar och kunde inte heller hitta några när jag läste tillbaka i bloggen om våra tidigare behandlingar. När jag läste tillbaka i bloggen upptäckte jag dessutom att spraydag 6 var sista p-pillerdagen första behandlingen. Jag som trott att jag skulle ta ett piller imorrn också eller ev även ta ett på fredag (hade skrivit den 17:e som sista pillerdag, men har för mig att hon sa att "fortsätt med p-pillerna en vecka" och att jag räknat 10:e-17:e som en vecka...) Lite förvirrande, men eftersom jag den här gången fick all info om behandlingsschemat via ett telefonsamtal på jobbet, när jag var sen iväg så litar jag nog mer på hur jag gjort på ivf 1 när jag var supernoga med att anteckna allt.

Så jag hoppar över p-pillret imorrn och då är det bara att vänta på mensen helt enkelt... 


Inga kommentarer: