torsdag 3 mars 2011

Tillvaron just nu

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om tillvaron nu för tiden; den går ut på att mata plutten, söva plutten, byta blöja, ta tillvara på hennes vakna stunder och däremellan försöka äta själv, se till att hushållet inte faller ihop av stökighet och dessutom försöka följa med i allas bloggar. Nu har jag dessutom kunnat lägga barnvagnspromenader till listan vilket känns jätteskönt, är så trevligt att vara ute och promenera en sväng även om vinterväglaget inte är det bästa. Jag tror att det är bra för plutten dessutom för igår när jag tog en promenad på tidiga eftermiddagen (vilket är hennes "gnälltid" när hon är trött men inte kommer till ro) så sov hon så bra i vagnen och sen var hon gladare på kvällen. Jag ska verkligen försöka att komma ut varje dag framöver.

Idag var vi på BVC och hon hade gått från 52 till 55 cm i längd och från 3880 till 4340 i vikt sedan födseln (2,5 vecka sen). Vikten var dessutom 3780 förra veckan, så det känns ju som om hon äter på sig bra. :-)

2 kommentarer:

Yevonde sa...

härligt att du kunnat koma ut och gå! det var stor frihet tyckte jag när kroppen orkade med det :) fint att hon växer som hon ska!

Lisa sa...

Hej!

Tack för att du delar med dig sa mycket. Jag har en hel del att läsa ikapp hos dig efter semestern. Men skönt att se att ni börjar fa lite rutiner.

Lovar att dela med mig av omdömme av franska filmerna. Visste inte att du pratade franska?

Kram till dig och lilltjejen!