söndag 27 maj 2012

Dagarna går upp och ner

Dagarna går i alla fall, sakta men säkert. 9+0 imorrn!

Vissa dagar är bättre och andra sämre, vad som avgör är framför allt mat och sömn. Igår var en riktig skitdag där jag blev väckt lite för tidigt för mitt välmåendes bästa och slarvade med maten vilket gjorde att jag var gruvligt illamående hela dagen och känslig som få.

Inte blev det bättre av att jag råkade klicka på en länk och hamnade på en blogg skriven av en trebarnsmamma med obotlig cancer. Gissa om tårarna rann när jag läste och tänkte på hennes situation, min egen och sen kom tankarna på pappa lite på köpet.

Inte nog med att jag faktiskt lever och har hälsan, jag har en fantastisk familj som är på väg att utökas med ytterligare en familjemedlem. Livet är faktiskt underbart! Samtidigt är det inte lätt att tänka på allt som är bra när illamåendet tar över, då finns det liksom bara en tanke och det är att klara av stunden.

Idag har i alla fall varit en bra dag, där jag fick sova ut och har varit noga med att äta regelbundet. Var på loppis med svägerskan och sedan middag hemma hos deras familj. Köpte första plagget till plutten därinne. Det kommer nog inte att bli så mycket köpande den här gången för vi har ju det mesta sparat sedan storasyster, men något är roligt att köpa specifikt till den här lilla också.




4 kommentarer:

Linda sa...

Helt missat här, hänger inte riktigt med i internetvärlden längre.

GRATTIS till det lyckade syskonförsöket!!

Och tack för tummarna, de kan behövas :-)

MDB sa...

Tack så mycket!

Hoppas att vi får dela gravidtid den här gången också. :-)

jagvilljagkan sa...

herregud... vecka 9 - shit vad fort det går!!!

Ja 5,3 är jättebra :)

och det jag eg skulle säga - vissa saker ska man nog helt enkelt inte läsa :(

kram

jagvilljagkan sa...

herregud... vecka 9 - shit vad fort det går!!!

Ja 5,3 är jättebra :)

och det jag eg skulle säga - vissa saker ska man nog helt enkelt inte läsa :(

kram