onsdag 30 maj 2012

Inskriven

Så var jag inskriven på Mvc också. Kändes lite märkligt att göra det idag, när jag var där för två veckor sen för mitt illamående, men ska det vara ordentligt gjort så ska det.

Märkligt kändes också att vara på mitt "gamla" Mvc och hos samma barnmorska. Fick gå ut i köket för att hämta ett glas vatten och det var ju där vi hade föräldrautbildningen. Känns så länge sen, ett helt annat liv när vi inte var föräldrar. Och samtidigt som alldeles nyss. Kan fortfarande inte fatta att vi är här igen!

Besöket gick för övrigt bra. Glukosen (heter det det?) var 5.3 vilket var helt ok, och järnvärdet var 143. Inte illa för en vegetarian som inte tar några tillskott. :-) Blodtrycket var bra, lågt som vanligt men jag minns inte exakt vad. Vikten visade på tre kilo plus, men då var det med alla kläder (jeans mm) och skor så jag räknar med att det egentligen handlar om ungefär två kilo. (Så blir det väl när man måste äta hela tiden för att slippa må illa.)

Jag blev stucken tre gånger, först blev hon tvungen att sticka om en gång för att kunna fylla alla rör och sedan när hon var klar var jag tvungen att dubbelkolla att hon verkligen tagit TSH-värdet också (för jag såg inte lappen för det), och det hade hon ju självklart glömt så då blev det ett stick till. :-( Superkul när man är svårstucken och rädd... Men nu är alla prov tagna i alla fall.

Nu har vi inte nästa bm-besök förrän i vecka 25 - 15 veckor kvar. Men däremellan är både RUL och KUB-ultraljudet. Vi gjorde KUB förra gången och när vi fick frågan om vi ville göra det igen så sa vi ja. Så inom tre veckor kommer vi att få se den lilla igen! Hoppas bara att allt ser bra ut.

2 kommentarer:

Linda och Mileon sa...

Jisses så långt emellan första och andra besöket då! :-o Men det är ju roliga ul-undersökningar däremellan iallafall.

Är väl van med att få springa som en galning på mvc o spec.mvc redan från inskrivning till veckan innan M kom. Hade jättehögt blodtryck från start.

Jasså säger du så, förkyld vid ruvning som lyckats. Har jag inte hört innan. Pollen är det inte utan det är bihålorna och förkyld. Vågar inte hoppas alls, men roligt att höra iallafall :-)

MDB sa...

Ja, det tycker jag med! Jag hade hört att man gick mer sällan med andra barnet, men helt ärligt minns jag inte hur ofta det var i början så det kanske var så långt då med.

Det hade nog känts längre om det inte var så att vi hade två ultraljud emellan plus att det ju är sommar.