lördag 5 maj 2012

Symptom i vecka sex

Eftersom jag då och då är hyfsat orolig känns det bra att det dyker upp nya symptom. De senaste dagarna har det börjas ila/dra i brösten då och då. Spännande! Jag måste nästan gå tillbaka och läsa om första tiden som gravid med dottern för att se hur det var. Jag minns i alla fall att jag började må illa någon gång vecka sex/sju och sedan höll det i sig till och med vecka tolv. Illa mår jag inte än, men ibland har jag olust för mat.

Ett annat symptom som jag har haft kanske en vecka och som jag känner igen är fett hår och hy. Inte kul skönhetsmässigt med kul eftersom det är ett gravidsymptom. Dessutom har jag en förkylning som inte vill gå över och som har suttit i två veckor nu. Den kom på rd 10. Bägge förra graviditeterna blev jag förkyld på rd 7, så det har troligen också med graviditeten att göra. Säkert något med att immunförsvaret gått ner för att inte stöta bort den lilla därinne.

Trots allt det ovanstående och det jag räknat upp i tidigare inlägg (trög mage, känslig för lukter, ofta kissnödig, lättare att bli yr) kan jag gå stunder och "glömma" att jag är gravid. Känns fortfarande så pass overkligt att det känns som att det är något jag bara hittat på.

4 kommentarer:

Yevonde sa...

åh vad roligt det är att läsa om det här :) Härligt! Uppmuntrande på en dag då jag stoppade min mobil i tvätten, haha, jag kan itne ens skylla på B, jag hade gömt den i min collagetröja för att han inte skulle ta den. Jisses. Men det är ju värdsligt, lite glad är jag allt för att bilder jag laddat upp p åfejjan :)

MDB sa...

Yevonde - Alltid kul att glädja någon! :-) Attans med mobilen, inte kul alls, och nu får jag ångest över att jag har så mycket foton och filmer på min som jag inte tagit backup på. Som tur är har jag skickat vidare en del till E:s mormor i alla fall så där har jag en naturlig backup.

Mikaela sa...

Har inte varit inne och kollat på evigheter och här finns det ju goda nyheter =) Grattis, härligt!
Har precis nyss (idag) själv testat positivt och fattar ingenting! Jag som inte kunde bli gravid utan ivf. Så fel man kan ha ;)
Än en gång grattis, hoppas att allt går bra!

MDB sa...

Mikaela - Åh, stort grattis vad roligt!!!