torsdag 26 juli 2012

Nu rör det på sig!

Jag skrev ju tidigare om att jag känt "bubblande" och "hoppande" i magen som jag ändå var osäker på om det var den lilla. Trots att "alla" säger att som omgravid så "vet" man så vågade jag väl ändå inte säga säkert trots att det inte liknade något jag känt. Med storasyster så kom det bara en dag en rejäl spark och sen var hon i full gång. :-)

I måndags kväll när jag skulle sova kände jag dock två tydliga rörelser i sidan, som små knackningar ungefär. Och igår när maken lade handen på magen (eller la och la, han tryckte barnmorskehårt ungefär) så tittade han snabbt upp och sa glatt att "det rör ju sig". Så nu kan vi nog säga hej du lilla, du är så välkommen att sparka mamma lite mer!

2 kommentarer:

Timea sa...

Vad kul att du börjat känna henne :-)))!

MDB sa...

Ja, det känns jätteskönt!