måndag 9 juli 2012

v.16 (15+0)

Vecka 16 idag! Enligt Vårdguiden ska vissa, framför allt omföderskor, nu kunna känna sparkar. Åh vad det ska bli kul att få lite livstecken från den lilla därinne. Det enda jag hittills tyckt mig kunna känna är att det blir hårt på vissa delar av magen, och kanske är det att den lilla ligger just där.

11 centimeter ska den lilla därinne vara nu. Inte så stort och ändå ska den lilla se ut som en riktig liten minibebis.

Annars mår jag fortfarande illa då och då, framför allt när jag inte ätit regelbundet, när jag stressar eller när det kommer äckliga lukter. Nu känns det dock hanterbart på ett helt annat sätt än för några veckor sedan. Så himla skönt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att vi kommit så långt. Mitt illamående är också mer hanterbart nu.
/ I
www.lillalivsyskon.blogspot.com

Anonym sa...

Åh vad roligt! Sparkarna kommer förr än du anar.
Här går vi in i v.7 och jag mår ruggigt illa mellan varven. Så till sambon säger jag att det är en tjej. Mådde kanon sist och då var det en kille. Läste i ett av dina andra inlägg att man inte vill skryta...känner precis likadant!
Kram Eskimåmamman

Jag vill jag kan... sa...

Åh det är så härligt att läsa!