måndag 23 juli 2012

v.18 (17+0)

Och idag gick vi in i v.18! Tänk att vi snart är halvvägs, helt otroligt.

Den senaste veckan har jag (nästan helt) slutat att må illa, det är helt fantastiskt att kunna äta vad jag vill igen. Imorse blev det yoghurt med müsli, det har jag inte kunnat äta sedan veckan när jag plussade. Så nu ska jag bli lite mer nyttig är tanken och förhoppningsvis kunna äta sådant som boostar mitt järnvärde.

Dessutom tycker jag att jag den här veckan kunnat känna hur det bubblar i magen, och några gånger tycker jag att det liksom "hoppat till" därinne. Varje gång har jag tänkt att "nej, jag misstar mig nog" och oftast har jag inte riktigt haft möjlighet att känna efter då storasyster tagit uppmärksamheten.
Hoppas på att få en riktig spark snart så att jag helt säkert vet att det är ett livstecken från den lilla. Det vore så skönt för det är inte utan att jag är lite orolig för att det inte står rätt till därinne.

Vårdguiden skriver att "Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.". Så kanske kommer den lilla snart att reagera så att jag märker det.

PS. Glömde skriva att det börjat spänna i brösten också och det känns som om jag fyller ut bh:n lite bättre nu. Och att jag får sura uppstötningar när jag böjer mig ner (vilket görs ganska ofta med en 1,5-åring).

Inga kommentarer: