måndag 2 juli 2012

v.15 (14+0)

Har varit tyst på bloggen ett tag på grund av att vi varit på semester. Har varit superhärligt att vara riktigt lediga, solat, badat och ätit gott, men illamåendet har inte direkt gynnats av värmen. Det första som hände när vi kom till hotellet var att jag kräktes riktigt ordentligt. :-( Då hade vi dock gått upp halv fyra på morgonen och fått minimal sömn, och flygplansmaten var inte att hurra. Så för lite sömn och mat och på det en väldigt slingrig bussresa till hotellet så kunde jag ju ana hur det skulle sluta...

Här hemma i det något svalare vädret är det lite bättre, men jag klarar fortfarande inte av vissa lukter och måste äta hela tiden.

Helt otroligt är vad tiden springer fram just nu. Har inte riktigt förstått att vi faktiskt kommit fram till v.15! Enligt vårdguiden kan barnet nu hicka och vissa mammor kan känna detta som tickningar i magen. Ännu känner jag ingenting, men jag längtar efter de där första kännbara rörelserna och lägger handen på magen då och då. Förra gången kände jag inget förrän i v.18, så jag får säkert vänta ett par veckor.

Inga kommentarer: