måndag 30 juli 2012

v.19 (18+0)

Nu går det snabbt tycker jag. Jag som fortfarande har svårt att förstå att jag faktiskt är gravid, trots magen och att jag faktiskt känner den lilla då och då (men fortfarande väldigt sällan). Enligt 1177 (som är det nya Growingpeople där jag läste innan) är fostret nu 22 centimeter långt och väger 280 gram. Inte konstigt att det känns där inne!

På Vårdguiden står att det är viktigt att komma ihåg att röra på sig. Jag promenerar en del och springer efter storasyster så det räcker och blir över, men jag borde också motionera på riktigt. Jag gillar ju yoga men tog en paus när jag mådde så illa. Det är nog dags att ta upp det och jag har också funderat på att simma regelbundet. Jag vet ju att jag hade ont i ryggen förra gången så det är ju bra att förebygga det innan magen blir tyngre.

Om en vecka är det ultraljud - jag längtar!

Veckans magbild:


3 kommentarer:

Sara sa...

Sååå fin mage! Och vad fort det går, snart halvvägs..

IVF-Karusell sa...

Du är så fin! Tiden går verkligen fort - mår du bra? ♥

MDB sa...

Sara - Tack så mycket, och ja, jag kan inte fatta att halva tiden snart har gått!

IVF-Karusell - Tack för omtanken och komplimangen! Sedan ett par veckor tillbaka mår jag mestadels bra. Om jag har sovit dåligt (som idag) kan det blir lite hulkningar på morgonen innan jag får i mig något, men oftast blir det inte värre än så.