söndag 15 november 2009

Apropå gravid...

...så fick jag på AW:n i fredags veta att ytterligare en kollega är gravid. (Alltid ska det vara någon, så fort den ena fött så dyker en annan upp.) I och med att vi inte jobbar på samma avdelning och har ganska lite kontakt med varandra nu för tiden så kändes det inte så jobbigt som jag hade trott. Förrän jag fick se henne stå ute och röka med de andra och dricka sitt "enda glas vin" som hon menade att hon kunde unna sig.

Jag har extremt svårt för det här. Å ena sidan blir jag förbannad över hetsjakten på gravida där kvinnor i princip ska känna dåligt samvete över att de tog det där enda glaset innan de ens fått beskedet. Å andra sidan känns det så hemskt orättvist att hon som inte ens kan tänka sig att avstå cigg och vin blir gravid för andra gången, medan jag som på sin höjd redan nu tar ett glas vin till maten inte kan få barn utan hjälp.

4 kommentarer:

avlängtantilldig sa...

Jag förstår exakt. Va bitter man känner sig men det är ju verkligen så man tänker, orättvist...
Kramar

pärla sa...

Jag lämnar bort kaffe, vin, ostar...allt! Men man är ju så olika...Hoppas att du också en dag (snart) ska få lämna bort alla möjliga godsaker o istället få fundera på vem som gömmer sig i din mage!!!

Åsa sa...

Det känns inte rättvist alltid. Förstår också din tankar fullständigt.
Kram, kram

MDB sa...

Tack för era kommentarer. Jag hoppas också att jag får välja bort lite godsaker, men tills vidare får jag väl försöka njuta av det goda vinet och osten...
Kram på er!