söndag 29 november 2009

P-piller

Idag var det dags att plocka fram p-pillren igen. Det känns INTE roligt, och dessutom helt fel - knapra piller MOT graviditet när det enda vi vill är att bli gravida.

Jag försöker att se det positiva i det hela; förhoppningsvis kan jag börja med sprayen relativt snart, jag hoppas redan i januari, och det kan ju vara skönt att ha december som en försöksfri månad. Det är tillräckligt mycket ändå utan att försöka klämma in ägglossningsstress. Sedan skulle mensperioden dessutom komma lagom till julafton, och med tanke på den depp som kommit runt de dagarna sedan vi började försöka så vet jag att jag inte kommer att ha lust att vara glad och julig när jag precis fått reda på att vi inte fått världens bästa julklapp.

5 kommentarer:

Sara sa...

Nej, det är ju inte riktigt samma sak, men helt ok ändå tycker ja. Vi har en massagestol på jobbet, är dock rätt kass på att använda den...

Kram

MDB sa...

Jag funderar nästan på om jag ställde in den fel, ska nog ge den en ny chans senare i veckan. Det är skönt egentligen bara att ta en kvarts paus från jobbet och sitta i ett nedsläckt rum även utan massage.

Kram

Plusresan sa...

Jag är inte alls insatt i det här med endo. Måste du äta p-piller för att hålla den i styr?

Förstår att det måste kännas helt omvänt att äta pillerna. Man är ju van vid att de innebär att man inte ska bli gravid. USch så förvirrande...

Jag ska också köra lång period den här gången med sprayer och skit och börjar i början på januari. Då kan vi följas åt!!!

Styrkekramar till dig!

Åsa sa...

Förstår att det fel att börja med p-piller nu, men får se det som att de är för ett gott syfte denna gången.
Och det är trots allt ändå inte så långt kvar till januari nu fanns det kanske kan kännas så ibland!
Kram, kram

MDB sa...

Åsa & Plusresan - Nu är ju januari bara något som jag hoppas på, men jag tycker att efter första besöket på kliniken så borde det ju inte ta så väldans lång tid innan man kan vara igång.

Plusredan - Det skulle vara roligt att följas åt, även om jag kommer att få köra långlånga metoden. Ang din fråga om p-pillren så stämmer det att det är endon som gör att jag måste börja med pillren. Eller snarare cystan som börjar bli alldeles för stor. Blir den för stor finns risken att det blir komplikationen som kan leda till operation och det vill vi ju inte.

Kramar till er båda!