söndag 22 november 2009

Skön helg!

I helgen har jag varken haft tid att sitta vid datorn eller att tänka på barnlöshet. Verkligen jätteskönt!

Undantaget var i fredags när jag träffade en av de vänner jag har berättat för om våra graviditetsförsök (den av de tre som inte är gravid). Eftersom det var ett tag sedan vi sågs uppdaterade vi varandra med vad som hänt sedan sist och jag berättade då om vårt ivf-besked. Och jag måste bara säga att åh vilken härlig respons! Hon tyckte att det hela lät såå spännande och hon berättade också om en vän till henne som fått en liten son via ivf. Hon tyckte dessutom att jag verkade så lugn och positiv inför det här och det kändes kul att höra, jag som bara tycker att jag ältar och gnäller... Sedan avslutade vi det hela med ett glas vin på krogen och jag kände mig faktiskt lite ungdomlig och rolig igen. Det var verkligen välbehövligt för mitt självförtroende och välbefinnande.

Sedan har helgen fortsatt i samma positiva anda; långpromenad och filmkväll i soffan med maken på lördagen, storstädande och vänfika på söndagen. Nu ska jag bara slå in ett paket till maken som fyller år imorgon och sedan är det nog dags för sängen.

5 kommentarer:

Timea sa...

Vad trevligt att höra att du har haft en skön helg! Det är bra med dagar när man inte tänker på barnlöshet. De behövs!
Det är verkligen så skönt med vänner som kan ge så positiva och uppmuntrande respons. Själva grejen att de tycker att det är spännande med ivf försök gör att man själv ser hela saken positivare.

Kram!

loba sa...

Skönt att få tanka ny energi sådär :)

Anonym sa...

Lät som en kanon bra helg! Härligt!
Fortsätt så!
kram kram Emma

Åsa sa...

Vad härligt att ha sådana bra vänner omkring sig. Det stärker en!
Kram,kram

MDB sa...

Ja, det är intressant vad en härlig helg kan göra för veckar av negativitet. Nu är jag positiv och full av energi.

Kram på er allihop!