onsdag 18 november 2009

Att välja klinik

Har läst en del på olika bloggar om bemötandet på olika kliniker, och det verkar inte alltid så bra som man skulle kunna önska.

Vi har ju bestämt oss för att vända oss privat för att slippa vänta över ett år i kö, vilket också innebär att vi måste välja klinik vilket känns jättesvårt. Hur har ni andra gjort som ska behandlas/har behandlats privat?

Jag gjorde ett excelark med den information som jag kunde hitta på de olika klinikernas hemsidor och sen tog vi den som vi tyckte verkade ”mest prisvärd”. Men i och med att de har en väntetid på tre månader bara för att få komma dit på ett möte så vet jag inte riktigt om man ska utesluta de andra ännu. Eller så ska jag bara ha tålamod och vänta, men det är ju sååå svårt...

I alla fall skadar det ju inte att läsa på, så; någon som har erfarenhet av de olika stockholmsklinikerna?

1 kommentar:

Timea sa...

Vi går till St Görans ivf-klinik och vi är mycket nöjda med dem. Vi behövde inte ens vänta 3 månader tills vi fick tid för en första träff. Efter den första möten sätter de igång direkt och finns ingen vänta längre ("bara" pengar som behövs). Vi har gjort två inseminationer och nu gör vi en ivf direkt efter varandra utan någon väntetid.
Bemötandet, kunskapen och allt verkar vara jättebra. De är mycket snälla och hjälpsamma, de ringer tillbaka när de lovar och de fixar även andra saker, t.ex. min sambos hepatit A, B test också.
Min väninna från USA gjorde sina ivf försök hos dem och jag hörde från henne att hon var mycket nöjd med kliniken. Därför valde vi de till slut.
Jag kan rekomendera.

Kram/ Tonci