tisdag 13 oktober 2009

Pysselpeppen

En sak jag verkligen längtar till när med att bli gravid, förutom att kräkas dygnet runt och gå upp i vikt, är allt pyssel jag ska göra till vårt barn. Jag har bunkrat med mönster på stickade babytröjor, leksaker, mobiler, och tyg i gulliga mönster, men det känns ju fel att börja pyssla till någon som ännu inte finns. Än värre är det att jag, som vanligen börjar på en tröja eller en mössa så fort jag får ett graviditetsbesked, har väldigt svårt att göra något till någon annan bebis sedan vi själva började försöka. När jag senaste stickade till en väns baby som föddes i våras så tänkte jag att nästa gång jag börjar på en tröja så är det till vår egen lilla bebis. Det är rätt svårt att tvingas inse att det bara blir så om jag håller mig ifrån att sticka., inte för att vi varit näst i tur på barnfronten. Dock har en plan börjat formas i mitt huvud om jag kanske ska pyssla ihop lite julklappar till syskonbarnen och kanske något till gravida vännens barn. Om inte annat kan jag väl se det som övning inför allt som ska tillverkas till vårt lilla pyre.

1 kommentar:

Joanna sa...

Ååååh, vad mysigt! Jag är också superpysslig av mig och ser verkligen fram emot att få pyssla och inreda och dona för det kommande barnet.

Det låter som bra terapi att pyssla ihop saker till andra barn. Även om det är skitjobbigt.

Kramar!!!