tisdag 22 september 2009

Är det kört eller inte?

Imorse när jag gick på toaletten var det rosa på pappret! Jaha, så var det kört den här gången också tänkte jag direkt – inte redan! Det har ju bara gått en vecka sedan ägglossning och ytterligare en vecka borde vara kvar tills det är dags för mens. På vägen till jobbet funderade jag fram och tillbaka och väl där kunde jag inte låta bli att googla på ”nidblödning”. Svaren jag fick kändes ganska luddiga. Info fanns om att blödningen kan inträffa allt från 3 till och med 12 dagar efter ägglossning (men de flesta siter skrev 3-8) och det skulle ju passa för jag är på dag 8. Men på Niomånader stod det också att det är väldigt ovanligt att få en sådan blödning, så jag kanske inte ska hoppas på för mycket. Kanske är det helt enkelt mensen som är tidig, eller bara någon typ av mellanblödning. Det är ju såklart det mest troliga. Jag antar att det bara är att vänta som vanligt, skillnaden är väntan känns extra olidlig nu.

3 kommentarer:

N sa...

Har också hört talas om dessa nidblödningar. Har dock aldrig själv haft någon vad jag vet. Hoppas, hoppas det är en sådan du fått, ska hålla alla mina tummar och tår för att det blir ett litet mirakel för er nu!

Kramar N

Anonym sa...

Den där mensen kan bara ta och hålla sig borta tycker jag. Lycka till och kram.

MDB sa...

Vad ni är gulliga. Tack så mycket!