måndag 28 september 2009

Som om det inte vore nog...

...med den intensiva längtan efter ett barn så ska det här påverka ens vänskapsrelationer också. I morgon ska jag träffa mitt "tjejgäng" och jag skäms att säga att jag tycker att det känns lite jobbigt. I detta gäng finns nämligen min gravida vän och jag är rätt säker på att kvällens stora samtalsämne kommer att handla om graviditet och barn. Flera i det här lilla gänget är nämligen småbarnsföräldrar och min erfarenhet säger att när man parar ihop småbarnsföräldrar med gravida eller nyblivna föräldrar, då finns det bara ett samtalsämne. Framför allt för att en av de som är mest "småbarnsmamma" själv inte har träffat den gravida vännen sedan hon offentliggjorde att hon var gravid, och vi har heller inte träffats hela gänget sedan dess. Och jag orkar bara inte! Jag hoppas innerligt att jag ska finna mig överbevisad, vi får helt enkelt se.

2 kommentarer:

Joanna sa...

Jag förstår precis hur det känns! Ok, kanske inte precis för jag orkar inte ta steget och faktiskt träffas på såna här tillställningar. Jag hade aldrig pallat. Så jag tycker du är jätteduktig som ska vara med.

Sen får vi hålla tummarna för att ALLT inte ska handla om bebisar.

Du har inte funderat på att faktiskt berätta för tjejerna om vad du går igenom?

Styrkekram till dig tjejen!!!

MDB sa...

Tack för kramen!

Jag har faktiskt berättat för två av dem, men det hjälper inte så mycket när de andra inte vet och vi ska ses allihop. Framför allt är det en av dem som jag inte vill berätta för och det är hon som också är mest pådrivande i barnsnacket och vill veta när vi ska etc. Är väl egentligen inte så konstigt att det är just henne som jag drar mig för att berätta för.