söndag 20 september 2009

Barntankar under helgen

Det kan faktiskt gå ett par dagar utan att jag tänker på barn och graviditet, i alla fall om det är mycket att göra på jobbet och full fart på fritiden. Den här helgen har inte varit en sådan helg. För det första fikade jag med en gammal vän jag inte sett på länge och vi uppdaterade oss vad som hänt i bekantskapskretsen; vilka som gift sig, flyttat, bytt jobb, fått barn etc. Självklart händer då det som numera är vardag i sådana här lägen, att hon ställer frågan "och när tänkte ni skaffa barn då?". Usch, jag kan inte nog poängtera hur jobbig jag tycker att den situationen är, och trots att det känns som att jag fått den frågan tusen gånger så blir jag inte bättre på att slingra mig, snarare sämre. Det känns som att det är så himla uppenbart att vi försöker när jag sitter där och skruvar på mig och "vi får se", "det blir när det blir" bla bla bla.

För det andra så snubblade jag över en alldeles bedårande overall som jag inte kunde låta bli att köpa till gravida vännens bebis. (Den kommer nog att få ett antal presenter från mig den där bebisen...) Men som om det inte var nog med det så "råkade" det slinka med en söt sparkdräkt som jag, istället för att lägga i gravida vännens paket, smusslade ner i en låda här hemma. Det är hemskt, men jag kunde verkligen inte låta bli. Jag kan bara hoppas att bli gravid innan det blir alltför pinsamt, det är nämligen inte första gången det där händer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jasså det blev tillökning bland kläderna i lådan.... Hihi ;)

http://ledsenihemlighet.blogg.se