söndag 27 september 2009

Tjat tjat tjat

Ni som inte vill läsa mitt tjat om den här månadens mens - sluta läsa här. Nu har nämligen blodet tagit slut och jag börjar fundera om det faktiskt var så att det här som var mensen. Fem dagar av småblödande, inte så att jag behövde använda någon typ av skydd, men blod varje gång jag var på toaletten. Allt sånt här funderande får mig att bli tokig, så tokig att jag gjorde något som jag sagt till mig själv att jag inte skulle göra - jag tog fram ett graviditetstest jag "hade liggande". Jag har nämligen tänkt att jag ska försöka hålla mig i skinnet och inte testa förrän mensen förhoppningsvis till slut är ett par dagar sen. För att bespara mig massa ledsna känslor av negativa besked var så jag resonerat. Men på fjärde dagen av den här sörjan fick jag alltså nog och testade. Det var negativt, så klart. Nu är bara frågan på vilken dag jag ska börja med nästa typ av testande, ägglossningsvarianten - cykeln kan ju uppenbarligen vara hur kort som helst.

2 kommentarer:

M sa...

Hej igen ;)
Det där du går igenom nu är ju fanemej ÄNNU jobbigare än mens.... när det krånglar och man inte ens kan räkna dagarna.... jättekul om man ska utgå från dag 1... ?? hur fan bär man sig åt då?? ett mysterium!
Jag har oxå varit med om detta, men då kom min faktiskt igång... efter ännu flera dagar typ dag 35 eller nåt sånt!

Stackare som t.o.m fick ta fram grav testet denna gången, känns alltid tyngre då :(

Stor Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

MDB sa...

Ja, det kan ju vara så att den faktiskt kommer igång sent omsider.

Vet inte vad som är värst, på ett sätt är det ju bra om den kommer till sist för om den det inte blir det ju svårare att räkna dagarna plus att inte kul att ha så pass oregelbunden cykel. Men om den inte gör det så är jag ju å andra sidan redan inne på nästa cykel - ägglossning here I come!