torsdag 17 september 2009

Läkartider...

Idag ringde jag för att boka ett besök hos min läkare. De vill ju hålla mig under extra uppsikt under den här tiden för att kunna följa hur endometriosen utvecklar sig utan behandling och ha beredskap för att säga stopp. Egentligen ska de skicka ut kallelser till dessa besök, men det går i praktiken till så att jag ringer när kallelsen borde ha dykt upp för ett par veckor sen. Det är ju inte så att jag ser fram emot de här besöken och när jag då inte blir kallad så blir det lätt så att jag drar mig för att själv ringa. Istället tänker jag att "men om jag bara väntar den här cykeln ut så kanske det inte längre finns något behov av besöket...". Optimistiskt.

Men idag tog jag tag i saken i alla fall - och döm om min förvåning när nästa lediga tid var om en och en halv månad! Vilket i och för sig beror på att min läkare är så väldigt upptagen, men det gör ju inte att det känns bättre. Vet inte heller om det är värt att försöka få till att byta läkare, vet ju inte alls vem jag skulle få istället. Och bara för det här så tycker jag att jag känner av mer värk på vänstra sidan (där den större cystan sitter) och oroar mig för att den ska ha vuxit sig för stor den senaste tiden.

2 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Hej,

Ville bara sticka in huvudet och säga hej efter att jag såg att du hittat till min blogg.

Var gör ni behandlingen?

Anna-Bell

MDB sa...

Hej, kul att få besök!

Just nu försöker vi att bli gravida utan någon typ av behandling alls, men i och med min endometrios så får vi se hur länge vi kan testa själva. Jag hoppas att vi kan bli gravida på egen hand, men vi får ju se.

Den behandling jag refererar till i inlägget är att jag vanligen behandlas för min endometrios, men nu när vi försöker bli gravida så behandlas jag ju inte eftersom det inte är förenligt (det vanligaste som håller nere endometrios är ju p-piller). Mina kontroller gör jag på Sös.