fredag 25 september 2009

Fjärde dagen...

...med rosa papper och liiite blod. Ska det här föreställa mensen så kan den väl komma igång nån gång! Det är så himla märkligt för min mens har alltid varit regelbunden som en klocka, men nu när vi väl börjat försöka så beter den sig märkligt lite hit och dit.

Den här veckan har över huvud taget varit jobbig. Jag kan inte skaka av mig känslan av att "varför alla andra men inte vi". Tycker att det bara varit gravida och bebisar överallt och att jag har gått runt med en klump i magen. Jag försöker att låta bli att vara pessimistisk och istället tänka att det blir vår tur sen, men jag vill ju NU och tänk om det aldrig händer. Usch vad jag avundas de där paren som kan gulla med vännens bebis, titta på varandra lite romantiskt och "kanske ska vi också" och vips så är de också gravida. Ska jag gulla med en väns bebis så måste jag nästan tröstäta glass sen för att fylla hålet i magen som skriker "jag vill också"...

1 kommentar:

Joanna sa...

Ja, visst är det för jävligt att man trotv vår misär ska behöva undra i flera dagar om det är kört eller om man ska fortsätta hoppas. I det läget vill man ju bara veta!!!

Åh, jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Har flera såna hål i magen och det är inte alltid jag lyckas fylla dem...

Stor kram!!!