söndag 27 september 2009

Facebook...

Loggade in på Facebook idag efter ett välbehövligt avbrott och möts direkt av ett "grattis till bebisen" från en bekant till en annan. Känner verkligen igen mig i det här inlägget. Jag önskar att jag skulle kunna få en paus från allt vad gravida och bebisar heter, men det är i princip omöjligt utan att isolera mig själv helt. Visst kan jag undvika Facebook, men jag kan inte undvika att gå till jobbet och mina vänner känns ju lite trist att inte träffa eller höra av heller. Men att se folks uppdateringar på Facebook och bloggar om hur stor magen är, vad som är inköpt till den nya familjemedlemmen och folks alla grattismeddelanden får mig att känna att alla andras liv flyter på framåt, medan det känns som att vi står stilla och trampar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, "kul" att vi har samma problem och inte ens kan gå in på facebooken utan att nästan börja grina ;)

// M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

MDB sa...

Ja, jag kände det som att jag kunde skrivit ditt inlägg så träffande var det. Det är ju hemskt att man inte ens kan vara social..

Joanna sa...

Ja, fy fan. Facebook är ett jävla skit...

Man bara blir bombarderad av tickers som räknar ner till BF, bilder på bebisar ÖVERALLT och gratulationer till det ena med det tredje. VARJE DAG!!! Och alla dessa föräldrar som håller på. Hälsar från sina barn, gullegull...jag blir så trött...

Förstår dig precis! (var det jag ville ha sagt med min kommentar :))

MDB sa...

Joanna - Du säger en sak där med föräldrarna; är det inte hälsningar så är det nya profilbilder med barnen på och uppdateringar med "idag blir älsklingen en månad", "två månader", "Tre..." etc till förbannelse.

Emelie sa...

Tänk om man kunde få slippa se alla vänners konversioner på FB så man slapp allt det där och bara behövde ta det man ville..
Såg för någon dag sedan att min kompis väntar tvillingar, ett lagomt hår slag i magen då vi just fått veta att vi förmodligen måste ställa oss i ny kö för donation..