torsdag 10 september 2009

Urinvägsinfektion

Jaha, så har jag gått och fått urinvägsinfektion. Eftersom jag ständigt går och känner efter lite för mycket hur det känns där i underlivet, (vad jag "letar" efter är lite olika beroende på tiden i cykeln; ägglossningskänningar, menskänningar, ev graviditetssymptom, växande cystor-känningar) och jag inte vet om det är något som är konstigt eller om det bara är endometriosen, så har jag inte riktigt fattat om det har varit något och i sådana fall vad det har varit. Plus att jag faktiskt inte haft uvi sedan 1996 när jag tillbringade nyårsafton ute i kort klänning och tunna strumpbyxor.

Men till slut googlade jag på symptomen och på urinvägsinfektion och då visade sig det hela vara rätt solklart. Jag bokade en läkartid och googlade sedan på "huskur" vilket ledde till att jag satte igång att dricka massor av citronjuice och annat surt. När jag kom till läkaren kände jag mig bättre och förklarade vad jag gjort för att kurera mig själv. Det verkade som att han tyckte att såna där huskurer bara var humbug och att det skulle man endast göra i förebyggande syfte, men när provsvaren kom och det var ganska lite utslag för infektion så sa han att jag inte behövde antibiotika utan bara skulle fortsätta som jag gjort. Så nu hoppas jag på att det kan gå över av sig självt.

En sak bara - det stod på nätet att man ska behandlas om man är gravid, men jag är ju inte gravid än utan jobbar bara på att bli det, och då kan det väl inte ha någon betydelse, eller?

Inga kommentarer: