söndag 13 september 2009

Ett positivt inlägg...

...i mer än en bemärkelse. I morse när jag testade fick jag utslag på ägglossningsstickan! Eftersom jag oroat mig lite sedan den uteblivna ägglossningen förra månaden blev jag nästan lika glad som om det hade varit ett graviditetstest (men bara nästan). Så jag kröp helt enkelt ner i sängen igen hos maken som inte ännu hade gått upp... Väldigt lägligt att det var söndag vilket brukar innebära segmorgon i sängen hos oss. Nu ska vi bara se om jag kan göra om bedriften i morgon eftersom den bästa chansen till graviditet ska gälla samma dag och dagen efter utslaget.

Nästa positiva sak kom nästan direkt när maken säger att "om det ska bli något får vi nog ligga i lite mer än vad vi gjort hittills" och "även om det blir som ett måste", vilket var väldigt skönt för då slapp jag ta upp det hela. Det kändes lite skönt också att få en bekräftelse på att han var lika motiverad också, för trots att jag vet att han har haft mycket att göra just den här perioden och att det troligen berott på det, så har jag i mina värsta stunder tolkat hans ointresse för sex som att han ångrar sig kring det här med barn. Men nu känns det bra igen!

3 kommentarer:

N sa...

Hoppas, hoppas det tog sig då denna gång! Jag är nu ca en vecka (vad jag tror) innan mens, alltid lika drygt och tråkigt då man analyseRar minsta lilla hugg i magen och tror att NU, denna gången ÄR det nog liiite annorlunda än innan, jag är nog gravid ... Åh, vad jag är less på detta förbenade analyserande!!

Hoppas du får en bra vecka iaf!

Kramar N

Hanna sa...

Heja heja! Bäst att "ligga i" ;)

MDB sa...

Ja, nu börjar "hoppas"-perioden för min del, vilket betyder snabba växlingar mellan "tänk om det skulle funka nu" och "vad är det jag går och inbillar mig, varför skulle det funka nu". Att det ska vara så jobbigt.