söndag 13 september 2009

Optimism eller pessimism på spa

En sak som skulle passa i det positiva inlägget nedan är att jag den senaste tiden träffat den gravida vännen flera gånger, och det har varit så himla trevligt. Det har blivit en del snack om barnvagn och mammakläder, men det har ändå känts ok och vi har även pratat om mycket annat - inte bara graviditetsfokus alltså. Jag hoppas verkligen att det här håller i sig även när hon närmar sig förlossningen och om vi inte kommer någonvart i våra försök.

En sak som kommer bli väldigt trevligt är att vi under senhösten/vintern har bokat in ett besök på spa tillsammans. Hon kommer givetvis att ta någon gravidanpassad behandling. Frågan är hur jag ska göra; ska jag vara optimistisk och tänka att jag också kanske är gravid vid den tidpunkten och boka en behandling där det inte har betydelse - typ ansiktsbehandling. Eller ska jag tänka att det ändå säkert inte blivit något och köra värstingmassagen bara för att. Saken är ju den att behandlingarna alltid brukar bli fullbokade, så det funkar inte riktigt att tänka att jag säkert kan boka om ifall det visar sig att jag är/inte är gravid när det är dags för besöket. Egentligen är det väl bäst att ta det säkra före det osäkra så slipper jag oroa mig.

Inga kommentarer: