måndag 17 maj 2010

Forts om oron

Ett tillägg ang den ökade oron:

Jag tror också att jag känner mig lite bevsiken och att det bygger på oron. Att jag hade så stort hopp till det nya läkemedlet och de åtta äggen och att vi skulle få ett bättre resultat än förra gången. Då var liksom varje steg vi fick ta ett positivt steg och när vi fick beskedet att vi fick till frysen kändes det som en lottovinst. Samtidigt försöker jag att tänka att vi har ju faktiskt inte sett resultatet för den här behandlingen än. Visst kan man säga att det såg "bättre" ut förra gången om man ser på kvantitet, men det är ju faktiskt kvalitet som räknas, och vi kanske får den riktiga högvinsten den här gången.

6 kommentarer:

Lisa sa...

Förstar att du är orolig, men jag tror verkligen inte att det är mycket man kan göra nu för att paverka. Eller ja, äta ordentlig, sova, ta det lungt, frisk luft och allt det där är väl nyttigt. Men resten maste nog fa sköta sig själv.. Är inne pa 9 dagen själv idag sa jag vet hur det känns.

Förresten, sag att ni gjorde IVF i i feb/mars, betyder det att ni fortfarande har i frysen fran omgang 1?

STORT lycka till!!

MDB sa...

Lisa - Ja, jag försöker tänka så också, men sen är det de andra "dåliga" tankarna som pockar på... Vi har ett ägg i frysen från första försöket, men i och med att vi var så rädda för om det skulle överleva upptiningen så gjorde vi ett helt nytt försök.

Nionde dagen, bra jobbat. Lycka till!

Sara sa...

Ja du, alltid denna motvind, MEN, vi klarar detta. Både du och jag. Och jag känner på mig att det kommer bli er tur när ni testar om några dagar!!

KRAM

MDB sa...

Sara - Vad du är gullig. Håller tummarna att det går hela vägen för er nästa gång.

Kix sa...

"Det krävs bara en spermie och ett ägg" citat från min gynekolog. Jag vet inte om jag mår bättre eller sämre av att höra det, men hoppas att det embryo du fört tillbaka är just den där spermien och just det där ägget!!

Kram Kix

MDB sa...

Kix - Hoppas att du har rätt. Försöker också att tänka så. Kram!