lördag 29 maj 2010

Ruvardag 13 - testat

Trots alla fina ord om att hålla ut och kanske tom lyckas med att vänta med att testa tills på torsdag så föll jag ändå till föga imorse. Det var en natt med mardrömmar om blod och åter blod som gjorde det tror jag. Jag rådgjorde med maken och han sa att jag skulle nog behöva de här två dagarna att deppa ihop på om det skulle visa sig vara negativt. Men se - det var det inte. Det var POSITIVT!!!!


Gissa om jag är överlycklig just nu! Det är dessutom två avgörande skillnader mot förra gången: 1, plusset är mycket starkare och 2, jag har inte sett något blod över huvud taget. Just nu vågar jag faktiskt tro att det här kan fungera. Och jag ska försöka att tänka att nu väntar jag faktiskt barn, inte missfall. Och märkte ni - jag skrev "jag väntar barn". Jag blir skakis bara jag tänker på det.

En sak jag nu ska göra annorlunda mot förra gången - jag ska inte testa igen för att grubbla på om plusset blir starkare eller inte. Blir det missfall så kommer jag att märka det, tills vidare ska jag vara lyckligt gravid.

Tack alla ni fina som har hållt era tummar - det hjälpte!

26 kommentarer:

loba sa...

HURRA!

Mikaela sa...

Grattis, hääärligt!!!!

Barnarlivet sa...

GRATTIS!!!! Det är ju helt fantastiskt:)

Timea sa...

Oh, vad glad jag är!!!! Stort grattis till dig!!!!!
Det är klokt att inte fortsätta testa, precis som du skriver om det blir missfall, ska du märka på en gång. Men det blir inte det! Pyret har fastnat och stannar i din mage i 9 månader. Underbart!
Kramar

Yevonde sa...

Men grattis!!!! :D

Tea sa...

Åh grattis!

Tess sa...

åååh , jag visste det! STOOORT GRATTIS!!!! kramar i massor

TeachMom sa...

Grattis! Underbara nyheter!

SmultronEtt sa...

Jippi!! Så underbart! Grattis! :D

Lisa sa...

Men ah vilken underbar nyhet!! STORT GRATTIS!

Smassk sa...

Hurra vad kul! Det var du värd! GRATTIS! :)

/S

Ss sa...

Grattis!!

Anonym sa...

GRATTIS!!! Vad glad jag blir för din skull. Jag fick rysningar när jag såg ditt test, helt fantastiskt. Eftersom jag följt din blogg och hållt alla mina tummar så blev jag överlycklig :) Undrar hur jag kommer känna när/om det blir min tur? :)

avlängtantilldig sa...

Så härligt!! grattis :-)

Lilla Knyttet sa...

Åh grattis! Vad glad jag blir!!
*kramar*

Louise sa...

Grattis till tusen... var inte längesen ja var där oxå:)

Maja Gräddnos sa...

GRATTIS SOM FAN!!!!!!!!!

Pi sa...

Tänk att det faktiskt fungerar, det är så härligt!! Nu håller vi alla tummar för att det ska gå vägen! De allra flesta blir ju också gravida och får barn inom tre försök så! GRATTIS!!

Miss S sa...

Fantastiskt! Stort grattis, kära du! Det är du väl värd! :-)

Sara sa...

GRATTIS Gumman! Vad fantastiskt roligt!
KRAM KRAM

Jeane Quidote sa...

Grattis till dig! Skönt att någon äntligen får pluss. Jag håller alla tummar för att plusset håller i sig hela nio månader. Kram

IVF karusell sa...

GRATTIS till plusset!! Hoppas allting går bra! ♥

mamma-wannabe sa...

Grattis!

Joanna sa...

ETT STORT GRATTIS!!!!!!!
Gud så häftigt! =)

BAMSEKRAM

moi sa...

åh jag visste inte, jag har haft fullt upp. MEn grattis grattis. Tänk vilken känsla. Hur känns det egentligen? Jag kan inte ens förstår hur det kan kännas oj oj vad härligt!
kram

Greengal sa...

GRATTIS Åh vad roligt!! Gläds så med dig!