lördag 22 maj 2010

Ruvardag 6 - alkohol?

Ikväll har en av mina bästa vänner 30-årsfest. Även om jag ser fram emot kvällen så har det varit med blandade känslor. Jag har frågat mig hur många gravida som kommer att dyka upp, och sedan har jag funderat på hur jag ska göra med drickat. Vissa kliniker har jag förstått råder en att leva som gravid under ruvarperioden, men vår läkare sa att vi skulle leva som vanligt. Ändå tycker jag att det känns svårt, det tar lite emot med alkohol för jag tänker ändå "tänk om". Så nu har jag varit på systembolaget och inskaffat alkholfritt rosé, och känner mig bara för det ogravidare än nånsin...

4 kommentarer:

mamma-wannabe sa...

Jag körde på alkholfri rosé och carslbergs nonalcoholic större delen av förra sommaren - smakmässigt så tycker jag att det funkar :)
Jag passar på att dricka alkohol den veckan jag har mens och ligger relativt lågt resten av tiden, kan ta ett glas rött eller en öl någon gång - för det tror jag inte gör så stor skillnad - men är det fest kör jag alkoholfritt.
Ibland är det en fördel att bo så att man är beroende av att ta bilen hem - "det är min tur att köra"

Trevlig helg!

----- Ruva lugnt -----

Anonym sa...

Vi gick också på CvL och läkaren sa åt mig att "leva som vanligt". När jag lite fundersam undrade vad det innebär gällande alkohol så sa han att självklart skulle man inte dricka! Så det är nog bra att du kör på alkoholfri rosé. Det kommer kännas bättre när du får ett plus tror jag. Ha en härlig sommarkväll! Jag längtar själv efter ett glas vin men det dröjer ännu någon månad:)

TeachMom sa...

Det låter skönt med en fest. Det är nog lika bra att köra alkoholfritt just nu - och 8-9 månader till hoppas jag! ;-)

MDB sa...

Tack för era kommentarer - nu känns det ännu mer rätt att jag köpte alkoholfritt!