fredag 14 maj 2010

På väg!

Nu åker vi och plockar ut ägg! Jag är nervös som vanligt, inte så mycket för ingreppet som för resultatet. Det finns så många "tänk om" och det är tyvärr lättare att föreställa sig negativa scenarion än positiva. Det är ett dåligt drag hos mig själv; hur många som helst kan ha skrivit om hur bra det har gått men det räcker med att en person har skrivit "vi hade jättemånga äggblåsor men inga/väldigt få ägg" eller "alla ägg hade lossat i förtid" för att jag ska tänka "det kan hända mig". Hoppas så att det ska se bra ut, och gärna att det blir ett bättre resultat än förra gången. Givetvis är det guldägget som är målet, men tänk om vi dessutom skulle kunna få utöka vårt frysförråd.

Hur det har gått kommer jag dock inte att uppdatera om förrän på söndag, för jag har bestämt mig för att åka ut till landet ändå efter besöket på kliniken. Det blir visserligen ingen långhelg som först tänkt, men skönt ändå. Jag tror också att det är bra att göra något annat än att gå runt här hemma och oroa sig för resultatet.

Håll gärna tummarna!

12 kommentarer:

Timea sa...

Lycka till! Det ska gå bra!
Jag håller tummarna!
Kram

avlängtantilldig sa...

Håller tummarna!

Yevonde sa...

Det kommer gå toppen! Stor kram!!

Fialisa sa...

Lycka till! Jag håller mina tummar och väntar spänt på rapport på söndag. Ha en underbar helg på landet.
Kram :)

toksnippa sa...

Lycka till nu! Går nog finfint! Hoppas på fina ägg nu :-D

Lilla Knyttet sa...

Jag håller tummarna stenhårt!

Anonym sa...

Hoppas, hoppas det gick bra för dig idag vännen.

Tea sa...

Hoppas att allt gått bra idag!

pärla sa...

Hoppas allt har gått helt perfekt och att ni har en skön helg på landet!

Marre sa...

Det kommer att gå så bra ska du se=D
Håller tummar & tår=D
Kram kram!!!

Marre sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Josefin sa...

LYCKA TILL med era försök! vi har gjort vår sista insemination nu - sedan är det IVF som gäller för oss.