torsdag 20 maj 2010

Ruvardag 4 - bästa vännen

Vad bra det är med vänner som säger precis det man vill höra i en sån här situation. Igår när jag skrev om mina symptom så oroade jag mig lite för att det var ett symptom som saknades - förra behandlingen fick jag jättefett hår nästan direkt när jag började med progesteronet men nåt sånt har jag inte märkt av den här gången. Och givetvis var oron där. Men fina fina vännen (som är höggravid med sitt andra barn) sa att det hade inte varit helt lika symptommässigt mellan hennes graviditeter. Och sedan sa hon att de gånger hon har fått missfall (två gånger) så hade hon faktiskt fått starkare symptom och så kunde det tydligen vara, så hon sa att jag inte skulle oroa mig över utblivna symptom. Hon är så bra min vän, och det bästa är att jag kan lyssna på henne och bli lugn istället för att tänka "tror hon ja" eller "lätt för henne att säga". Och dessutom säger hon att jag får gnälla och älta så mycket jag vill och hon lyssnar ändå när jag behöver :-).

5 kommentarer:

TeachMom sa...

Såna vänner är ju helt perfekta! :)Bra vänner kan man älta allt med, hur många gånger som helst.

Yevonde sa...

Härligt med bästa vänner, som säger det man behöver höra. Som man får gnälla av sig till, det behöver man. Kram!

loba sa...

Skönt med sådana vänner som, inte bara kommer med goda råd utan oxå vet vad man går igenom. Kram!

Kix sa...

Sikken tjej! Få förunnat tror jag, bevara den vänskapen.

Kram Kix

MDB sa...

Som en liten extra info kan jag berätta att jag berättade för vännen att jag bloggat om henne (hon vet att jag bloggar men förstår att jag vill ha den som en "fri zon" så hon läser inte) och om vad alla ni sa. Hon blev så glad!