onsdag 12 maj 2010

Sista sprutan tagen!

Nu har jag tagit Ägglossningssprutan också, och sista puffen på Synarelan. Sovmorgon imorgon alltså! :-)

Fick lite panik för att jag först inte mindes om jag skulle ta Menopuren också, men sen tänkte jag att eftersom sköterskan instuerade mig att jag skulle ta sprayen även på kvällen så borde hon ju gjort detsamma med Menopuren om så skulle vara fallet. Via google hittade jag sedan ett enda blogginlägg där en person skrev att hon skulle inte skulle ta fler sprutor förutom Pregnylen.

Annars blir jag mest nervös över att jag inte är så nervös. Det är ungefär samma känsla som den där att ha glömt något (fast man oftast inte har det). Kanske är det så här det är att gå igenom behandlingen för andra gången, eller så är det bara att det känns som att det har gått väldigt snabbt på slutet eftersom det bara blev sju stimulationssprutor och att vi dessutom fick ta ägglossningssprutan på samma dag som vi fick beskedet. Nu känns det mest overkligt att jag ska bli plockad på ägg igen redan på fredag. Men jag måste erkänna att det känns en smula i magen, och brösten har också börjat ömma de senaste dagarna så nog är det nåt på gång. Hoppas bara att allt går bra.

6 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Håller tummarna att det går bra! Alltid lika spännande!

Du som bor i storstaden - har du sett att vi tänkte ha bloggträff i Sthlm?
Kram! ♥

MDB sa...

Jag blir alltid lika glad och rörd över alla som håller tummarna för oss...man får skylla ev tårar i ögonvrån på hormonerna. ;-)

Bloggträffen låter jätterolig, var faktiskt inne och läste om den idag igen. Det enda som gjort att jag dröjt med att svara är att jag har semester då och vi ännu inte vet om vi stannar hemma i stan eller om vi ska åka bort. Men det lutar ju åt att jag måste vara hemma när massa ivf-are ska samlas...

Kram!

Timea sa...

Vad spännande! Jag håller tummarna att allt går bra på fredag och att du får tillbaka ett toppen embryo på måndag!
Kram

Tea sa...

Skönt med lite sovmorgon. Lycka till på fredag!

Miss S sa...

Skönt att du inte behövde spruta så länge! Stort lycka till imorgon! Håller tummarna för fin skörd!
Kram

MDB sa...

Tack för alla "lycka till" och att ni håller tummarna.