onsdag 12 maj 2010

Gravidkläder bortskänkes

Vi ska flytta på jobbet och håller på att rensa undan gamla saker, och på så sätt dök helt plötsligt en kasse med en kollegas gamla mammakläder upp på jobbet*. Planen var tydligen att de skulle slängas (!), men eftersom jag är lite allergisk mot sånt så sa jag att jag istället kunde ta hem dem och ge till en gravid vän. Jag tänkte då på den vän jag har som faktiskt är gravid (har två men den ena är beräknad om en vecka så det är kanske liiite sent), men sen kom jag på att det kanske är lite konstigt att höra av sig med ett "jag har kläder till dig" när hon inte ens berättat om sin graviditet för mig personligen utan jag har bara fått höra det på omvägar. Så jag tänkte istället att kanske kan jag glädje någon gravid IVF:are!

Kassen innehåller:
1 svart topp, v-ringad, strl M
1 par svarta shorts, strl M
1 par bruna korta "mjukisar" strl M
2 par svarta byxor strl 38 och 40
1 svart kjol strl M

Jag ska erkänna att det faktiskt fanns ett plagg i strl S i högen, och det lade jag undan till mig själv med en positiv tanke. Mitt första gravidplagg! Nu ska jag bara fixa magen. :-)

I alla fall, om det är någon som är peppad så får ni gärna maila mig på minadrommarsbarn@gmail.com. Min tanke var "först till kvarn" samtidigt vore det trevligt om det var någon från Stockholmstrakten som ville ha dem, för kassens vikt gör att det nog blir en slant att skicka via post (och då tänkte jag vara fräck nog att låta mottagaren betala).

Uppdatering: Nu är gravidkläderna uppbokade!

*Jag kan inte undgå att förvånas i den här rensningsprocessen över vad folk väljer att förvara på jobbet, och vad väljer att spara, men det är ett helt annat inlägg...

2 kommentarer:

Yevonde sa...

åh vilken trevlig grej :) Recycling är ju skitbra. Jag är lite större än M dock... klart du ska spara small till dig!

MDB sa...

Ja, visst är det bra med återanvändning! Gravidkläder är ju också lite samma sak som bebiskläder, de används ofta under ganska kort tid vilket gör att de inte slits så mycket, så de lämpar ju sig himla bra för att ges vidare.