torsdag 4 november 2010

Drömt igen

I natt drömde jag om vårt lilla pyre igen. Först var det en riktig mardröm, jag kände att bebisen inte mådde bra därinne, den tryckte sig mot framsidan av magen så man såg hela kroppen helt tydligt (som om min maghud bara hade varit en tunn hinna) och plötsligt förstod jag att den försökte andas men inte fick luft. "Vi måste till läkaren!" skrek jag till maken men vi hann bara komma in på sjukhusentrén så föddes barnet. Inte den "vanliga" vägen utan den bara gled igenom huden på magen och helt plötsligt hade jag vår lilla skrutt i famnen. Det var en flicka som var sååå fin och som helt plötsligt mådde hur bra som helst! Det som började som en mardröm blev alltså en riktig lyckodröm på slutet.

Intressant är att alla gånger utom en som jag drömt om den lilla, så har det varit en flicka. Undrar vad det är som gömmer sig därinne i magen egentligen? Undrar också om jag kommer att drömma mer om bebisen framöver, tycker redan att jag drömmer oftare än vad jag gjorde tidigare. Kanske kan det vara så att jag omedvetet i sömnen reagerar på att barnet sparkar och att det triggar igång bebisdrömmar. En natt för inte så länge sen drömde jag att både maken och katten höll på och petade mig i magen hela tiden, men jag tror att det var min hjärna som reagerade på att någon höll på att peta inifrån.

2 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Vilka spännande drömmar! Ja jä-ligt obehagligt förstås med mardrömmarna, men alla dessa bilder av en liten tjej... Omedvetet önsketänkande eller ett meddelande? Kontakt av tredje graden... ;0)

Teres sa...

Jag drömde oxå mycket i mitten av graviditeten, drömde att Grynet stack ut en hand eller en fot och det var så många tår i fingrar så det inte ens gick att räkna, många nätter har jag oxå drömt att den är helt utvecklingsstörd, det är hemska drömmar.
Man ber ju till Gud att barnen vi väntar är friska.
Du ska se att mardrömmar snart försvinner, nu drömmer jag bara goa drömmar =)