onsdag 3 november 2010

Skitdag på jobbet

Idag har varit en riktig skitdag på jobbet, så pass att jag funderade på att gå hem "sjuk" och hota med att jag ska få barnmorskan att fixa sjukskrivning om inte situationen ändras. Som tur är räckte det med ett möte där jag sa ifrån (på skapen ska tilläggas), men problemet är egentligen lång ifrån löst för det här handlade bara om en specfik del och inte om grunden till problemet. Jag kan inte upphöra att förvånas över att arbetsplatsen inte inser att jag inte kan jobba i ett tempo som är 120 och att den arbetstid som redan är begränsad kan bli ännu kortare om jag inte får möjlighet att jobba i min egen takt och att trappa ner i god tid. Nu vill jag inte bli sjukskriven och egentligen tror jag inte att min arbetssituation räcker för att bli det heller, men det känns lite som att det ordet är det enda som får de på jobbet att fatta. Suck...

3 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Ojdå... en varm kram!

Yevonde sa...

Nej sätt dig själv först nu, ta det lugnt! Kram!

Joanna sa...

Usch, så här ska det verkligen inte behöva vara!

Bra att du sa ifrån! =) Starkt jobbat!

KRAM