onsdag 3 november 2010

Två awards!

Jag har fått två awards! Blir lika glad varje gång någon vill uppmärksamma min blogg, har ibland svårt att tänka att det just jag skriver ska vara något intressant, så det värmer verkligen i hjärtat att få sådana komplimanger. Tyvärr är jag inte särskilt snabb på att skriva dem, men det är för att jag har svårt att få tiden att räcka, inte för att jag inte vill.

Först är det fina Familjecirkus som gett mig en award där man skriver sju saker som sig själv. Eftersom jag skrev en sådan för tre veckor sen och redan då hade svårt att komma på fakta om mig själv så skulle jag helt enkelt vilja hänvisa till det inlägget.

Sedan är det snälla Anna som gett mig en award där man ska visa en favoritbild och skriva tre saker som ligger en varmt om hjärtat.


Svårt att välja en bild när man ska vara anonym och dessutom varit dålig på att fota den senaste tiden, så jag kör lite säkert och kanske tråkigt... Hade annars varit kul att visa en bild från vårt bröllop eller en mysig hemmabild, men den här bilden har jag gått tillbaka och tittat på många gånger, den representerar ju ändå startskottet för vårt nya liv. Jag får fortfarande tillbaka pirret i magen jag hade den där morgonen när jag ser bilden.


Tre saker som ligger mig varmt om hjärtat är (förutom familj, vänner och min underbara lilla kattdam som jag tycker är lite för självklart för att skriva om, de är ju alltid på första plats i mitt liv):
1. Miljön. Miljöfrågor har alltid varit viktigt för mig, kan inte förstå människor som inte tycker att det är en viktig fråga. Tar vi inte hand om jorden har vi ju inget att leva på!
2. Jämställdhet. Också en fråga som jag tycker känns helt onödigt att motivera, det känns helt enkelt självklart. Det här känns dessutom extra viktigt nu när jag ska uppfostra en liten ny individ. Kan berätta att jag redan funderar på om det finns någon genusdagis i närheten av oss...
3. Pyssel. Tyvärr har jag inte riktigt haft orken den senaste tiden, men annars är något av det roligaste jag vet att göra egna grejer. Jag stickar, syr, virkar, klipper och klistrar.

Så var det bara det svåraste kvar, att välja ut bara fem stycken av alla de bloggar jag följer, som är värda att uppmärksammas i denna award. När jag skulle skriva ner bloggarna så "råkade" det dock bli så att jag bara fortsatte att fylla på länkar, och istället för att skära i listan så tänker jag helt enkelt fuska och ge vidare till tio stycken istället. Jag skippar motivationerna för varje blogg och säger helt enkelt att detta är bloggar som skrivs av vad jag tror är jättetrevliga tjejer och som jag inte missar att följa:

Underbar Gåva
Familj Önskas
Jag vill jag kan
Lobas liv
Single mother by choice
Varför inte vi också
Inte ett + i sikte
Varje hjärta har en hemlighet
Amo Ergo Sum
Av längtan till dig

5 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Grattis till awardsen!! Och till den underbara bilden - en sån vill jag oxå ha!! :0)

Tack snälla för att du tänkte på mig och min blogg, det gör mig så glad! För precis som du skriver, det är en sån komplimang att veta att andra *faktiskt* läser det jag skriver...
kram

toksnippa sa...

Tack för awarden! Jag har fått flera olika på några veckor men inte hunnit gjort någon ännu, ha ha!

En fin bild! Man undrar hur ofta man egentligen tittat på det gamla testet *ler*

Teres sa...

Tusen Tack =)

Jag har limmat in mitt sånt där test i Grynets album ;)

loba sa...

Tack, det var snällt!
Jag läser dig v arje dag, trots att jag ibland är usel på att kommentera.

Miljön och Jämställdhet är två väldigt viktiga ämnen som jag oxå brinner för.

Mikaela sa...

Tack så mycket för Awarden!!!